- Ta dogodek je minil.
GS: Borut Krajnc: Odsotnosti | Prisotnosti // otvoritev razstave
17 marca, 2023 @ 19:00 - 21:00
Borut Krajnc: Odsotnosti | Prisotnosti
Fotografska razstava
17. marec 2023–15. april 2023
Odprtje razstave: petek, 17. marec 2023, ob 19. uri
Fotografska razstava Boruta Krajnca z naslovom Odsotnosti | Prisotnosti predstavlja raziskovanje meja med praznino, pritiskom in prehodom. Govori o krhkosti naših družbenih struktur, nestanovitnosti naših okoliščin in možnostih človeštva, da se prilagodi in preživi. Galerijska postavitev združuje tri konceptualno povezane serije fotografskih del Boruta Krajnca, ki se ukvarjajo s ključnimi temami današnjega časa. Cikel Praznine (2004–2008) se navezuje na finančno krizo in njene daljnosežne posledice, cikel Pritisk (2020) razmišlja o sedanji krizi tiskanih medijev, cikel Prehajanje (2020–2021) pa se ukvarja z zdravstveno krizo in posledicami, ki jih je povzročila pandemija covid-19. Umetnikova dela zajemajo bistvo tega novega obdobja, časa pospešenih sprememb, odsotnosti in prisotnosti, krhkosti in nemira.
Umetnik v svojem delu raziskuje gonilo, ki je v ozadju nedavnih gospodarskih in družbenih tranzicij. Te so neizogibno povezane s kriznim kapitalizmom, ki ga filozof Slavoj Žižek pojasnjuje takole: »Glavni neposredni učinek krize ne bo vzpon radikalne emancipatorne politike, temveč vzpon rasističnega populizma, nadaljnje vojne, povečanje revščine v najrevnejših državah tretjega sveta in večje delitve med bogatimi in revnimi v vseh družbah.«[1]
Fotografska dela na edinstven način odražajo to idejo, saj raziskujejo, kako se je naš svet v zelo kratkem času drastično spremenil. Ta razstava je na svojevrsten način vizualni prikaz tega, kako je krizni kapitalizem vplival na svet, Krajnc pa poglobljeno razkriva prazne prostore in nove vsebine, ki jih je prineslo obdobje različnih prehajanj.
Razstava je povabilo gledalcem, da se soočijo z lastno resničnostjo in razmislijo o tem, kaj je bilo v teh drastičnih časih preobrazbe izgubljeno, pa tudi pridobljeno. Na koncu nas poziva k razmisleku: Kakšna bo naša nova normalnost?
*Izsek iz obrazstavnega besedila.
_______________________
Borut Krajnc (1964, Ljubljana) je fotoreporter tednika Mladina in dokumentarni fotograf. Od začetka 90. let konsistentno obravnava družbeno in politično tranzicijo, razvoj slovenske družbe in države, tudi vojno v Sloveniji ter vzpostavitev novega gospodarskega in družbenega sistema, vključevanje Slovenije v Evropsko unijo in uvedbo evra. Krajnc je razvil visoko občutljivost za lokalne in globalne socialnopolitične pojave. Poglobljeno obravnava odnose med politiko in gospodarstvom ter pri tem uporablja konceptualne in dokumentarne pristope. S ciklom Praznine (2008) je sodeloval v več mednarodnih projektih, na primer pri Aftermath (2013), predstavljen je bil tudi v British Journal of Photography.
Leta 2014 je pri umetniškem projektu Made in China izdal fotoknjigo Politika v obliki koledarja. Razstavljal jo je v Münchnu na festivalu FotoDoks 2015: Past is Now, v Varšavi na Warsaw photo days 2015: Testosteron, v Barceloni na festivalu DOCfield16: Europe: Lost in Translation ter v Bolgariji na festivalu Gabrovo Biennial of Humour and Satire. Spremljal je najbolj množičen prihod migrantov in beguncev v Slovenijo (2015), z Amnesty International Slovenije (2020) pa je pripravil razstavo 30 let s(r)amote o izbrisanih osebah iz registra stalnega prebivalstva Slovenije.
Njegove fotografije so v zbirki Kabineta slovenske fotografije pri Gorenjskem muzeju in v fotografski zbirki Moderne galerije Ljubljana.
_______________________
Umetnik: Borut Krajnc
Kurator in avtor besedila: Adrijan Praznik
Organizatorja: Gašper Beg, Adrijan Praznik
Tehnik: Maid Hadžihasanović
Lektorica slovenskega jezika: Irena Androjna Mencinger
Producent cikla Pritisk: KUD Mreža | Galerija Alkatraz
Producent razstave: zavod LokalPatriot | Galerija Simulaker in MEDIA FORUM, Ljubljana
Naslovna fotografija: Borut Krajnc
Razstavo financira Mestna občina Novo mesto.
[1]“The primary immediate effect of the crisis will not be the rise of a radical emancipatory politics, but rather the rise of racist populism, further wars, increased poverty in the poorest Third World countries, and greater divisions between the rich and the poor within all societies.”
Slavoj Žižek, First As Tragedy, Then As Farce [Najprej kot tragedija, nato kot farsa], Verso, 2009, str. 17.